021-66506616 info@dpa-it.ir

روتر سیسکو چیست و انواع و کاربردهای آن

شرکت داده پیشگامان آراد مقاله‌ها روتر سیسکو چیست و انواع و کاربردهای آن

مقاله‌ها

روتر سیسکو چیست و انواع و کاربردهای آن

ارسال شده توسط tehrani

روتر سیسکو با استفاده از بسته هایی که انواع مختلفی از داده‌ها را شامل می‌شوند – مانند فایل‌ها ، ارتباطات و انتقال‌های ساده مانند تعاملات وب ، داده‌های شبکه را هدایت و جهت دهی می‌کنند.

بسته های داده دارای چندین لایه یا بخش هستند که یکی از آن‌ها اطلاعات شناسایی مانند فرستنده ، نوع داده ، اندازه و از همه مهم تر آدرس IP مقصد (پروتکل اینترنت) را به همراه دارد. روتر سیسکو این لایه را می‌خواند ، داده‌ها را اولویت بندی می‌کند و بهترین مسیر را برای استفاده برای هر انتقال انتخاب می‌کند.

روتر سیسکو چگونه به تجارت شما کمک می‌کنند؟

روتر سیسکو ابزاری مشترک برای محاسبات مدرن شبکه هستند ، کارمندان را به شبکه‌هایی متصل می‌کنند ، هم محلی و هم اینترنت ، جایی که تقریباً هر فعالیت اساسی کسب و کار انجام می‌شود. بدون روترها ، ما نمی‌توانیم از اینترنت برای همکاری ، برقراری ارتباط یا جمع آوری اطلاعات و یادگیری استفاده کنیم. روترها همچنین می‌توانند امنیت را فراهم کنند. فایروال جاسازی شده و نرم افزار فیلتر محتوا محافظت بیشتری در برابر محتوای ناخواسته و وب سایت‌های مخرب ایجاد می‌کند بدون اینکه بر تجربه آنلاین شما تأثیر بگذارد.

هر چند روتر سیسکو فقط برای انتقال داده یا اتصال به اینترنت نیست. اکثر روترها به شما امکان می‌دهند تا درایوهای سخت را بهم متصل کنید و از آن‌ها به عنوان سرورهای اشتراک فایل یا چاپگرهایی استفاده کنید که در آن صورت هر کسی در شبکه قابل دسترسی است.

انواع روتر سیسکو

روتر اصلی

روترهای اصلی به طور کلی توسط ارائه دهندگان خدمات (به عنوان مثال AT&T ، Verizon ، Vodafone) یا ارائه دهندگان cloud (به عنوان مثال Google ، Amazon ، Microsoft) استفاده می‌شوند. آن‌ها حداکثر پهنای باند را برای اتصال روترها یا سوئیچ های اضافی فراهم می‌کنند. بیشتر مشاغل کوچک به روترهای اصلی احتیاج ندارند. اما شرکت های بسیار بزرگی که کارمندان زیادی در ساختمان‌ها یا مکان‌های مختلف کار می‌کنند ممکن است از روترهای اصلی به عنوان بخشی از ساختار شبکه خود استفاده کنند.

روتر Edge

روتر Edge که به آن روتر دروازه ای یا به اختصار فقط “دروازه” نیز گفته می‌شود ، بیرونی ترین نقطه اتصال شبکه با شبکه‌های خارجی از جمله اینترنت است. روترهای Edge برای پهنای باند بهینه شده اند و برای اتصال به روترهای دیگر برای توزیع داده‌ها به کاربران نهایی طراحی شده اند. روترهای Edge معمولاً Wi-Fi یا توانایی مدیریت کامل شبکه‌های محلی را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها معمولاً فقط درگاه های اترنت – ورودی برای اتصال به اینترنت و چندین خروجی برای اتصال روترهای اضافی دارند . روتر و مودم Edge تا حدودی قابل تعویض هستند ، گرچه اصطلاح اخیر دیگر معمولاً در هنگام مراجعه به روترهای لبه توسط تولید کنندگان یا متخصصان فناوری اطلاعات استفاده نمی‌شود.

روتر سیسکو توزیع

روتر سیسکو توزیع یا روتر داخلی ، داده‌ها را از طریق اتصال سیمی از روتر لبه (یا دروازه) دریافت می‌کند و آن‌ها را برای کاربران نهایی ارسال می‌کند ، معمولاً از طریق Wi-Fi ، هرچند روتر معمولاً شامل اتصالات فیزیکی (اترنت) یا روترهای اضافی برای اتصال کاربران است.

روتر بی سیم

روترهای بی سیم یا دروازه‌های محلی، توابع روترهای Edge  و روترهای توزیع را با هم ترکیب می‌کنند. این‌ها روترهای معمول شبکه‌های خانگی و دسترسی به اینترنت هستند.

اکثر ارائه دهندگان خدمات روترهای بی سیم کامل را به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه می‌دهند. اما حتی اگر گزینه استفاده از روتر بی سیم ISP در مشاغل کوچک خود را داشته باشید ، ممکن است بخواهید از این نوع روتر سیسکو در سطح تجارت استفاده کنید تا از عملکرد بی سیم بهتر ، کنترل‌های اتصال بیشتر و امنیت استفاده کنید.

روتر مجازی

روترهای مجازی نرم افزارهایی هستند که به برخی از عملکردهای روتر اجازه می‌دهد تا در فضای ابری مجازی شده و به عنوان سرویس ارائه شوند. این روترها برای مشاغل بزرگ با نیازهای پیچیده شبکه ایده آل هستند. آن‌ها انعطاف پذیری ، مقیاس پذیری آسان و هزینه ورود کمتری را ارائه می‌دهند. از دیگر مزایای روترهای مجازی کاهش مدیریت سخت افزار شبکه محلی است.

نحوه انتخاب روتر سیسکو مناسب برای مشاغل کوچک

قابلیت اتصال

به تعداد و انواع درگاه ها (مانند تلفن ، اترنت ، کابل و USB) دقت کنید تا مطمئن شوید می‌توانید دستگاه‌های لازم را بهم متصل کنید. به یاد داشته باشید که داشتن پورت‌های استفاده نشده بسیار مناسب است ، زیرا به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم شبکه را گسترش دهید.

پهنای باند

پهنای باند کافی برای تجربه کاربر مهم است. حداکثر عملکرد را برای چندین کاربر تضمین می‌کند: هرچه تعداد کاربر بیشتر باشد ، به پهنای باند بیشتری نیز نیاز دارید. در صورت لزوم می‌توانید شبکه کسب و کار خود را با افزودن روتر یا هاب اضافی رشد دهید ، اما پهنای باند کافی در هر کجای شبکه نمی‌تواند باعث ایجاد گلوگاه شود.

قابلیت بی سیم

Wi-Fi داده شده است ، اما استانداردهای مختلفی وجود دارد. Wi-Fi 6 جدید (802.11ax) می‌تواند سرعت انتقال بسیار بالاتری را تحویل دهد ، به ویژه هنگامی که چندین نقطه دسترسی (مانند دستگاه‌ها یا روترهای اضافی) به طور همزمان متصل شوند. روترهای Wi-Fi 6 با استانداردهای قدیمی Wi-Fi سازگار هستند.

راه اندازی و مدیریت ساده

بیشتر روترها یک رابط مبتنی بر مرورگر ارائه می‌دهند که مستقیماً به روتر سیسکو شما متصل می‌شود تا تنظیمات و راه اندازی را انجام دهد. با این حال ، بسیاری از تولیدکنندگان اکنون برنامه های موبایلی را ارائه می‌دهند که مخصوص دستگاه‌های آن‌ها طراحی شده است و رابط‌های بصری بیشتر و راه اندازی آسان تری را ارائه می‌دهند.

امنیت

روتر سیسکو شما حداقل باید از رمز عبور WPA یا WPA 2 محافظت کند. برخی از روترها همچنین دارای نرم افزار فایروال هستند که به طور مداوم داده‌های دریافتی را برای بدافزارها و ویروس‌های احتمالی اسکن می‌کند. ابزار مهم دیگر فیلتر کردن آدرس MAC (کنترل دسترسی رسانه) است که از شناسه‌های مخصوص دستگاه برای نمایش کاربران و ایجاد لیست سفید یا لیست سیاه برای دسترسی به شبکه استفاده می‌کند.

تنظیمات قابل تغییر کاربر

این ویژگی به شما امکان می‌دهد ترافیک شبکه ، شبکه‌های مهمان ، کنترل والدین و تنظیمات امنیتی را مدیریت کنید. اگر پیکربندی روتر از طریق برنامه ای بر خلاف رابط مرورگر مدیریت شود ، فرآیند آسان تر است.

نوشته شده توسط tehrani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت انجام مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

تماس با داده پیشگامان آراد

تمامی حقوق این سایت متعلق به داده پیشگامان آراد می باشد.